Duński i nadmorski duch zamknięte w nowym logo

Jest eleganckie i minimalistyczne, kryje się za nim dodatkowe znaczenie, wyglądem nawiązuje do geometrycznych kształtów. Wbrew pozorom, wcale nie jest tu mowa o ikonicznym projekcie mebla, choć z pewnością te cechy charakteryzują skandynawski design. Mowa o zupełnie nowym logo designzoo. Poznajcie jego historię!

W trakcie przerwy wywołanej pandemią koronawirusa zatrzymał się cały świat. Nie mogliśmy spotykać się z klientami w showroomie, całość działań przenieśliśmy zatem do Internetu. W tym czasie intensywnie pracowaliśmy jednak nad tym, by po powrocie czymś Was zaskoczyć. Stąd remont sopockiego showroomu i zmiana identyfikacji wizualnej. Już w piątek ponownie otworzymy dla Was nasze drzwi, a dziś prezentujemy nowe logo designzoo.

Więcej niż sklep

Nowe logo ściśle powiązane jest z klimatem, który panuje w showroomie. Designzoo to w końcu coś więcej niż sklep meblowy. To miejsce, które inspiruje i zachwyca. Tu, z pasją i zaangażowaniem, selekcjonowane są ikony designu i przyszłe klasyki. – Logo miało odzwierciedlać nie tylko to, co znajduje się tu w ofercie, ale i filozofię oraz korzenie marki. Dlatego chcieliśmy minimalizmu i prostoty w iście skandynawskim stylu, które jednak mają swoje konotacje w kilku inspiracjach, takich jak morze, zwierzęta, geometria i różnorodność. Toż to właśnie całe designzoo!  – powiedziała Karolina Szwed-Ørneborg, właścicielka firmy.

Za realizację wizji odpowiedzialna jest Hanna Galek. Choć swoją pracę w designzoo rozpoczęła stosunkowo niedawno, szybko przekonała się, co odróżnia designzoo od innych miejsc i w ciekawy sposób uchwyciła to w swoim projekcie. – Designzoo to niezwykłe miejsce, trudno je nawet zakwalifikować. Jest sklepem, ale jakże daleko mu do wizji, którą znamy. Brak tu typowego dla produktów premium zadęcia, panuje wręcz rodzinna atmosfera. Królują tu chęć dzielenia się wiedzą na temat konkretnych projektów i pasja w znajdowaniu produktów innych niż wszystkie. Profesjonalizm w połączeniu z luźnym podejściem to z pewnością zasługa właścicieli. Stanowi je mariaż duńsko-polski, a miłość do designu została po równo rozlana pomiędzy resztę załogi – skomentowała.

Multum inspiracji

Nowe logo designzoo jest minimalistyczne, ale można je interpretować na wiele sposobów. Efekt finalny łączy się z wieloma ważnymi dla firmy aspektami. – Drugi człon nazwy designzoo odzwierciedla różnorodność i jednocześnie mnogość oferowanych produktów. Niby mamy tu duński design, ale ile produktów potrafi cieszyć oko! Stąd inspiracja numer jeden – zwierzęta, a w zasadzie ich przedstawiciel – postawiliśmy na łabędzia, narodowy symbol Danii. Nadmorskie korzenie obydwojga właścicieli, jak i umiejscowienie siedziby sklepu w Sopocie, nasunęły z kolei skojarzenie kształtu żagla – zaznaczyła Hanna Galek.

Designzoo to także najlepszy design i szeroki wybór produktów najwyższej jakości. W ofercie znajdują się przecież nie tylko skandynawskie meble, ale także inspirujące dodatki. – Doskonała w swej formie geometria i jej wachlarz możliwości (tak, jak i oferowanych produktów designzoo) podsunęły pomysł ułożenia pewnych form w kształt, który stał się obecnym znakiem graficznym. Kształty mieszają się tu tworząc obraz łabędzia, jednocześnie układając się w wachlarz i… litery DZ. Całość jest elegancka i minimalistyczna, zaś kształty geometryczne wykorzystane w logo tworzą całą identyfikację wizualną marki – zakończyła autorka projektu.